Vingerlabyrint

Labyrint als spiegel van onze binnenwereld

Dit eenvoudige, mooie, kwalitatieve 'vlinder' vingerlabyrint is niet alleen mooi om naar te kijken,
maar heeft me al vaak in moeilijke momenten geholpen om 'taktiel' uit mijn hoofd en in mijn centrum te komen. Hopelijk kan het ook jou boeien en ondersteunen.

- Eliane -
‚Äč

Praktische informatie

  • Uitvoering: massief verlijmd beukenhout, dubbel gespiegeld vingerlabyrint (voor linker- en rechterhand)
  • Afmetingen: 39,5 cm x 19,5 cm x 1,8 cm
  • Gewicht: 1100 gr
  • Kostprijs: 46€/ stuk, incl verzendkosten binnen België met track & trace
  • Je ontvangt tevens een digitale handleiding met oefeningen en tips.
  • Beperkte voorraad: 5 stuks
  • Interesse? Neem contact met me op

Spelenderwijs verstillen, verbinden en reflecteren

Wat brengt een vingerlabyrint je?

  • Ontspanning en rust in je hoofd door de prettige tactiele ervaring
  • Gebruik het als actieve meditatie of om gewoon effe een mentale pauze te nemen. Gun jezelf een moment van Zijn.
  • Een manier om intuïtieve inzichten te verwerven .
  • Gebruik het voor jezelf, maar ook tof om spelenderwijs (klein)kinderen te introduceren in deze mystieke oefening je

Hoe gebruik je een vingerlabyrint?

  • Ga op een rustige plek zitten me the tlabyrint op je schoot of op tafel.
  • Neem tijd om aanwezig te komen. Sluit je ogen. Adem enkele malen diep in en langzaam uit. 
  • Reflecteer. Ga na hoe jij je 'nu' voelt. Benoem je gevoel en geef het een cijfer van 0 tot 10. bvb ik ben onrustig, 7/10
  • Ga het labyrint in met één vinger van elke hand. Ervaar de prettige en subtiele taktiele sensatie aan je vingertoppen. Voel en laat je verrassen door de korte en lange bochten, de verrassende keerpunten. Zo focus je op wat je 'hier en nu' aan het doen bent.
  • Als je 'uit de bocht' vliegt ga je wellicht te snel óf ben je er niet écht bij met je gedachten.  Dat is géén oordeel, wel een observatie die je voor jezelf kunt maken. Best herbegin je gewoon. We kunnen immers niet tegelijk denken én doen.
  • Neem een adempauze als je in het midden aankomt.
  • Neem deze herwonnen rust mee op je weg uit het vingerlabyrint, ook met gesloten ogen.
  • Reflecteer opnieuw. Hoe voel je je nu? geef het ee ncijfer bvb onrust 3/10 - Rust 7/10
  • Herhaal zo vaak als je prettig vind.

Extra oefeningen voor gevorderden:

  • Doe ditzelfde met elke vinger van je hand. Wat valt je op? Helpt het wisselen van vinger jou om makkelijekr 'uit je hoofd' te komen?
  • Ter verdieping kun je een actuele levensvraag of intentie in je achterhoofd meenemen in het labyrint. Word alert op de subtiele herinneringen, beelden, gewaarwordingen, .. terwijl je je focust op het pad. Vaak komt er dan verhelderende inzichten als je in het centrum van het labyrint bent aangekomen. Neem dit inzicht bewust mee terwijl je de weg naar buiten bewandeld. Soms krijg je concreet te ondernemen stappen om een gunstige wending te geven aan je situatie in de buitenwereld.
Volg ons op